Ползата от сините сливи за организма ни

От CodeHealth
Те са вкусни, можем да ги хапваме през цялата година и има редица причини да ги направим част от нашата здравословна диета. Сините сливи – сушени или пресни, редовната им консумация спомага за укрепването на костите, белите дробове. Помагат при анемия, защото съдържат желязо, дават ни енергия, без да предизвикват пикове в нивата на кръвната захар. Подпомагат и отслабването, а вижте още няколко причини да ги хапвате по-често.

За здрава храносмилателна система

Сливите, без значение дали ги консумирате сушени или пресни, могат да ви помогнат да намалите риска от появата на запек. Плодовете съдържат съединение наречено сорбитрол, което действа слабително. Също така са богати и на фибри, за които знаем, че благоприятстват храносмилането.

Имат високо съдържание на калий

Калият е много важен минерал. Той е електролит, участващ в редица метаболитни процеси в организма. Важен е за доброто храносмилане, елиминирането на излишните течности, регулирането на сърдечния ритъм, нервните и мускулните импулси и кръвното налягане. Тялото ни не синтезира калий, затова трябва да си го набавяме чрез храната.

Осигурете си важни витамини

Още една добра причина да включите сливите във вашата диета са жизненоважните витамини, необходими за метаболизиране на храната. Сливите съдържат витамин К, А, рибофлавин, В6 и ниацин, които са необходими на организма за клетъчни метаболитни и детоксикационни функции.

Суперхрана за сърцето

Сочните сливи са една от най-полезните храни за здравето на сърцето. Редовната им консумация спомага за понижаване на холестерола, поддържане на здрави кръвоносни съдове, намалява риска от сърдечни заболявания, намалява риска от натрупване на плаки в артериите.

Грижат се за здравето на очите

Сливите са богати на витамин А и бета-каротин – две хранителни вещества, които са от съществено значение за защитата на очите ви от увреждащите UV лъчи. Освен полезните моркови, добавете към диетата си и сини сливи.

За силен имунитет

Когато спазваме диети, понякога допускаме грешката да изключим някои групи храни от менюто си. Драстичните диети излагат на риск имунитета ни и ставаме по-уязвими към вируси и настинки. От друга страна, сливите ни осигуряват витамин С, а освен него и други важни антиоксиданти, подпомагащи защитните сили на организма.

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки