Отбелязваме деня на борба с Паркинсон – какво не знаем за него?

От stefi

Световният ден за борба с Паркинсон се отбелязва всяка година на 11 април.

 

Болестта на Паркинсон е второто най-разпространено невродегенеративно заболяване след Алцхаймер. Само в Германия между 250 и 300 хиляди души страдат от него. В резултат от болестта в мозъка умират нервни клетки. Те се намират в онази негова част, която отговаря за контрола над голяма част от движенията на човешкото тяло.

Ранните симптоми могат да се появят десет и дори двайсет години преди да бъде поставена диагнозата. Такива симптоми могат да бъдат нарушения в обонянието, тремор, скованост в мускулите и депресивни състояния. Повечето хора, у които се диагностицира болестта на Паркинсон, са около 60-годишни. Но дори и болестта да бъде открита на по-ранна възраст, тя си остава нелечима.

Може би има нещо, което не всички знаем, и то е, че има специални упражнения за Паркинсоновата болест.

Редовните физически упражнения биха могли да подобрят цялостната подвижност и качеството на живот.
Упражненията представляват планирана, структурирана и повтаряща се физическа активност. Те служат, като допълнение към:
• Останалата физическа активност
• Лекарствата
• Хирургичната намеса
• Физикалната терапия
• Трудовата терапия
Програмите с упражнения могат да Ви помогнат да останете активни и така да подпомагате и обичайните си ежедневни дейности. Уверете се, че сте определили добре целите си, преди да стартирате програма с упражнения.

Физическите дейности могат да подпомагнат мозъчни области, свързани със заучаването. Този ефект е по-видим в ранните фази на заболяването. Упражненията могат да подобрят движението, мисленето и паметовите функции. Може също така да установите, че упражненията се отразяват добре на външния Ви вид, настроението и социалните Ви контакти.

Подходящи упражнения при Паркинсон:

Тай Чи – древно китайско бойно изкуство, което укрепва всички части на тялото и подобрява подвижността, равновесието и риска от падания

Танци – Тангото например помага на тялото и мозъка като подобрява координацията, пространствената ориентация и фокусирането.

Ходене на пътека / степер – подобрява походката, ширината и темпото на крачката, както и равновесието

Каране на велоергометър / колело – подобрява скоростта и ритъма на ходенето, както и целия тонус

Консултирайте се с Вашия невролог, преди да стартирате каквато и да е програма за упражнения.

 

 

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки