Световният ден за борба с Паркинсон се отбелязва всяка година на 11 април.

 

Болестта на Паркинсон е второто най-разпространено невродегенеративно заболяване след Алцхаймер. Само в Германия между 250 и 300 хиляди души страдат от него. В резултат от болестта в мозъка умират нервни клетки. Те се намират в онази негова част, която отговаря за контрола над голяма част от движенията на човешкото тяло.

Ранните симптоми могат да се появят десет и дори двайсет години преди да бъде поставена диагнозата. Такива симптоми могат да бъдат нарушения в обонянието, тремор, скованост в мускулите и депресивни състояния. Повечето хора, у които се диагностицира болестта на Паркинсон, са около 60-годишни. Но дори и болестта да бъде открита на по-ранна възраст, тя си остава нелечима.

Може би има нещо, което не всички знаем, и то е, че има специални упражнения за Паркинсоновата болест.

Редовните физически упражнения биха могли да подобрят цялостната подвижност и качеството на живот.
Упражненията представляват планирана, структурирана и повтаряща се физическа активност. Те служат, като допълнение към:
• Останалата физическа активност
• Лекарствата
• Хирургичната намеса
• Физикалната терапия
• Трудовата терапия
Програмите с упражнения могат да Ви помогнат да останете активни и така да подпомагате и обичайните си ежедневни дейности. Уверете се, че сте определили добре целите си, преди да стартирате програма с упражнения.

Физическите дейности могат да подпомагнат мозъчни области, свързани със заучаването. Този ефект е по-видим в ранните фази на заболяването. Упражненията могат да подобрят движението, мисленето и паметовите функции. Може също така да установите, че упражненията се отразяват добре на външния Ви вид, настроението и социалните Ви контакти.

Подходящи упражнения при Паркинсон:

Тай Чи – древно китайско бойно изкуство, което укрепва всички части на тялото и подобрява подвижността, равновесието и риска от падания

Танци – Тангото например помага на тялото и мозъка като подобрява координацията, пространствената ориентация и фокусирането.

Ходене на пътека / степер – подобрява походката, ширината и темпото на крачката, както и равновесието

Каране на велоергометър / колело – подобрява скоростта и ритъма на ходенето, както и целия тонус

Консултирайте се с Вашия невролог, преди да стартирате каквато и да е програма за упражнения.

 

 

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.