Няколко съвета за запазване на здравето на всяка възраст

От CodeHealth

Всички знаем, че здравословният начин на живот може да предотврати хронични и дългосрочни заболявания и да засили психичното здраве. Но с толкова много налична информация понякога може да е трудно да се определи в кои здравословни навици си струва да се инвестира, ако искаме да живеем по-дълго и по-здравословно.

Ако сте се мъчили да влезете в нова и здравословна рутина през 2021 г., не сте сами. Когато се чувстваме стресирани или претоварени, често започваме да пренебрегваме основните си нужди, независимо дали това означава да спим по-малко или да ядем повече нездравословна храна от обикновено. Ако това звучи като вас, може би е време да се върнете към основите, независимо дали пиете повече вода или спортувате повече.

1. Пийте повече вода

Когато се раждаме, почти 97 % от тялото ни се състои от вода. Като възрастни тази цифра леко намалява, но все още е някъде около 75 %. По-голямата част от мозъчните ни клетки са просто вода и дори зъбите ни имат 10 % водно съдържание. Всяка клетъчна функция в нашето тяло е свързана по някакъв начин с нивата на течности: кръвта и имунната система, се нуждаят от вода, за да изхвърлят отпадъчните продукти от клетките и да транспортират хранителни вещества и жизненоважни аминокиселини в тях. Здравите клетки работят, като абсорбират хранителни вещества от водата и дори 2 % дехидратация на тялото се казва, че нивата на енергия спадат с една пета! Обърнете внимание и забележете жаждата си – пийте вода (в идеалния случай, въпреки че чаят и соковете са добре) през целия ден, за да поддържате тялото си на оптимално ниво на хидратация.

2. Дайте приоритет на съня

Въпреки че няма прост отговор какво е „нормалното“ количество сън , повечето възрастни трябва да се стремят между седем и девет часа на нощ. По време на сън тялото ви се възстановява, лекува и укрепва както физически, така и психически, а добрият режим на сън е важен за доброто здраве.

3. Яжте балансирано

Ключът е да се яде правилния брой калории за вашата активност и начин на живот. Ако ядете или пиете твърде много, ще наддадете тегло. Ако ядете и пиете твърде малко, ще отслабнете. Средностатистическият мъж се нуждае от около 2500 калории на ден, а средната жена се нуждае от 2000. Яжте широк спектър от храни, за да сте сигурни, че получавате балансирано хранене.

4. Поддържайте здравословно тегло

Ако трябва да отслабнете, направете го. Великобритания например, бързо се превръща в най-затлъстялата страна в Европа, благодарение на лошата диета и липсата на упражнения. Храненето на здравословна, балансирана храна играе жизненоважна роля за поддържане на здравословно тегло, което е важна част от цялостното добро здраве. Наднорменото тегло или затлъстяването могат да доведат до здравословни състояния като диабет тип 2 , някои видове рак, сърдечни заболявания и инсулт.

5. Упражнявайте се повече (или по-умно)

Физическата активност може да ви помогне да свалите излишните килограми или да поддържате здравословно тегло, но да бъдете активни не означава да прекарвате часове във фитнеса: опитайте да слезете от автобуса на една спирка по-рано по пътя към дома от работа и да ходите пеша или да се качите по стълбите на работа, а не на асансьор. Просто намерете нещо активно, което обичате да правите – независимо дали е колоездене, бягане, танци или градинарство – и правете повече от това.

6. Спрете да пушите

Отказването от тютюнопушенето е може би най -голямата стъпка, която можете да направите, за да подобрите здравето си. Около половината от всички пушачи умират от заболявания, свързани с тютюнопушенето. Ако сте дългосрочен пушач, средната ви продължителност на живота е с около 10 години по-малка от непушач и само около половината от дългосрочните пушачи живеят след 70. Пушачите, които са се отказали преди 45-годишна възраст, имат продължителност на живота, близка до тази на хората, които никога не са пушили. За хората над тази възраст разликата се увеличава, но пушачите, които са се отказали на възраст над 45 години, все още се ползват със значителни ползи за здравето пред хората, които продължават да пушат.

7. Внимавайте с излагането на слънце

Хората свързваха появата на тен с доброто здраве, но това всъщност е знак за сериозно увреждане на кожата. Нарастващият брой случаи на рак на кожата – особено при младите – показва цената, която може да бъде платена. Използването на солариум допълнително увеличава този риск. Най-застрашените хора включват тези със светла кожа (особено хора с руса или червена коса с лунички) и тези, които са изгаряли на слънце в миналото (особено с мехури и дори ако това се е случило преди много години). Ако имате повече от десет бенки, рискът се увеличава.

8. Отпуснете се

Всички ние сме подложени на стрес от време на време, но хроничният стрес не е вреден само за здравето ви като цяло, той може да ви попречи да се отпуснете, дори когато имате възможност. Използването на техники за релаксация може да помогне за облекчаване на симптомите на стрес, както и за намаляване на стресовите ситуации, което ви позволява да поемете отговорността за емоциите си и да изчистите главата си. Всички техники за релаксация съчетават дихателни техники заедно с мускулна релаксация и може да отнеме време, за да научите тези умения – не се притеснявайте, ако изглежда странно в началото. Продължавайте да тренирате и това ще дойде. Някои хора смятат, че посещаването на уроци по йога или тай чи е добър начин за подобряване както на дишането, така и на релаксацията.

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки