Храни,които са полезни за мозъка на бебето

От stefi

Храненето по време на бременността и особено през първия триместър е от решаващо значение за здравето на майката и развиващото се бебе. През първия триместър се формират нервни клетки, през второто тримесечие има повече синхрон в начина, по който функционират нервите, тъй като и нервите и сетивните органи ще започнат да се развиват.

Третият триместър е времето, когато мозъкът на плода започва да развива спомени и способности за учене. Ето защо здравословното хранене трябва да продължи до появата на вашето бебе.

Сладки картофи за бета-каротин
Бета-каротинът е от съществено значение за развитието на централната нервна система на бебето. Сладките картофи съдържат големи количества от този важен елемент. Може да ги хапвате на салата, като пюре или с хубаво парче месо.

 

Тиквени семена за цинк
Тиквените семки са богати на цинк, който е необходим за изграждането на структурата на мозъка. Цинкът активира и областите на мозъка, които получават и обработват информация

Сардини и мазни риби
Сардините и някои мазни риби като сьомгата, са богати на омега-3 мастни киселини, които са важни за подпомагане на развитието на мозъка и централната нервна система. Тези важни киселини подпомагат и развитието на имунната система и очите на вашето бебе. Също така сардините са богати и на витамин D. Бременните жени трябва да консумират най-малко две порции риба седмично – сьомга, херинга, пъстърва, скумрия и други.

Бразилски орехи
Богати на мононенаситени мазнини, бразилските орехи също са много добър източник на селен. Дефицитът на селен може да увреди развитието на мозъка при бебета. Но внимавайте с консумацията на тези ядки, тъй като в големи количества може да бъдат токсични.

Леща
Вкусната леща ще ви осигури добри количества желязо. Този минерал е важен за синтеза на мозъчни химикали и образуване на миелин. Миелинът е от съществено значение за бързата и прецизна връзка на нервната система с мозъка. Не бива да забравяме, че желязото е от съществено значение за пренасянето на кислород към бебето ви. Повечето жени имат ниски нива на желязо по време на бременността. Освен това лещата ще ви помогне да запазите и фигурата си в добра форма

Яйца
Освен че са много значими източници на желязо и белтъчини, които са от съществено значение за развитието на мозъка, яйцата също са богати на холин, който е важен за развитието на паметта и способността за учене през целия живот. Ето защо хапвайте по-често яйца.

Хапвайте фъстъци
Други полезни ядки, които може да включите в менюто си през бременността са фъстъците. Те съдържат мононенаситени мазнини, ниацин, фолиева киселина, протеини, витамин Е. Този витамин защитава мембраните на мозъчните клетки. Важно е ядките, които консумирате да не са допълнително овкусени със сол и подправки.

Авокадо
Около 60% от развиващия се мозък се състои от мазнини. Авокадото съдържа високи нива на олеинова киселина, които помагат да се създаде миелин. Миелинът е защитната обвивка, която предпазва нервите в централната нервна система.

Спанак за фолиева киселина
Спанакът не само е богат на желязо, но и съдържа добри количества фолиева киселина, която е от съществено значение за генериране на нова ДНК и регулиране на клетъчния метаболизъм. Антиоксидантите в спанака също помагат за предпазване на мозъчната тъкан на бебето от увреждане.

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки