Често имаме желанието за сладко и други нездравословни храни, които се опитваме да избегнем на всяка цена,но не можем да контролираме апетита си.

Гладът за определени храни и устояването на изкушения може да е истинско предизвикателство, особено когато позволим нашите енергийни нива да се изчерпят за по-дълъг период от време.

Силното желание за храна не само за сладкиши може да е причинено от редица фактори, които могат да бъдат класифицирани като физиологични и психологически влияния. Заобикалящата ни среда обаче също играе роля.

Повечето случаи на силен апетит за похапване на нещо вкусно са свързани с желанието за сладко. Въпреки че апетитът към сладки храни не може да бъде обяснен лесно, можем да открием редица фактори, които могат да стоят зад ежедневно изяденото блокче шоколад или десерт заедно със следобедно кафе. С помощта на тези храни, които въпреки че невинаги са сладки, задоволяват глада за сладко, удължават ситостта и повишават енергията.

Канела 
Канелата е леко пикантна подправка с тънък и деликатен сладък послевкус. Богата е на антиоксиданти и има свойството да понижава кръвната захар. Неслучайно е и част от редица хранителни добавки за диабетици, подпомагащи лечението и балансиращи нивата на глюкозата в кръвта

Плодове 
Плодовете са естествен десерт от природата. Те са сладки, сочни и вкусни. Освен това са чудесен източник на фибри, витамини, минерали, полезни въглехидрати, антиоксиданти. Редовната умерена консумация на плодове може да ви помогне да поддържате здравословно тегло, защото са бедни на калории.

 

Протеини 
Препоръчително е плодовете да не се консумират самостоятелно, защото все пак съдържат плодови захари, които могат да повишат кръвната захар. Най-добрата комбинация включва протеини. Протеините помагат за забавянето на усвояването на захарите. Дават и дълготрайна ситост, енергия, важни са за деленето на всяка клетка в организма.

 

Вода 
Пийте повече вода, когато ви се дояде нещо сладко. Много често бъркаме жаждата с глад. Преди да побързате да посегнете към някаква храна или към нещо сладко, изпийте чаша вода. Според livestrong.com, дехидратацията на организма изпраща лъжливи сигнали към мозъка, че сме гладни без това реално да е така.

Зеленчуци 
Трудно е зеленчуците да заместят изцяло сладкото, но все пак могат да помогнат в борбата с глада за захари и въглехидрати.

 

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *