За повечето хора през лятото, много важна цел е на всяка цена да се сдобият със секси, шоколадов тен. Много жени, а в последно време и мъже, прекарват часове под жарките лъчи на лятното слънце.

За съжаление, много често в желанието да постигнем красив загар, пренебрегваме адекватната слънцезащита.

Tова може да се окаже пагубно за кожата ни. Затова, в началото на лятото, нека дадем още една възможност на тялото, с правилните здравословни хранителни продукти, да стимулираме производството на меланин.

Меланинът е отговорен за абсорбирането на UVA и UVB, излъчвани от слънцето и ни предпазва от вредните им ефекти. В кожата на човека, меланинът се произвежда и съхранява от специални клетки, наречени меланоцити. Ако добавим определени плодове и зеленчуци в дневното ни меню, можем сами да си помогнем по-лесно да добием красив, бляскав и най-важното здравословен тен.

Ето няколко храни, които помагат да добием мечтания загар:

  • морков – хранителните качества на моркова, са добре известни, но може би не знаете, че те са и естествен “автобронзант”. Консумацията на сурови моркови, запазва техните ценни качества и спомага за пигментирането на кожата;
  • – спанак – богат на антиоксиданти и бета каротин, помага на кожата да добие златисто кафяв тен;
  • манго – този плод, съдържа голямо количество витамин А, който е един от най-важните за красив тен;
  • – домат – през летния сезон, обичаме да похапваме салата с домат. Освен че е вкусен, доматът съдържа ликопен, съставка подобна на онази, която се съдържа в моркова и спанака и спомага за златист тен;
  • -броколи – всички сме присъствали на сцена, на която се опитваме да храним децата си с броколи, но те упорито отказват. Въпреки това, този зеленчук е един от “аристократите”, а богатото му съдържание на витамини А, В, С и Е, помага на кожата да не се зачерви, а да придобие равномерен загар.

Хубавият тен е здраве, но нека не забравяме, че слънчевите лъчи могат и да са опасни.

С малко грижаи отговорност, можем да сме със загар и здрави!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *