Закуска: Това ли е най-важното хранене?

От alyubova

Закуската ускорява метаболизма ви, като ви помага да изгаряте калории през целия ден. Тя също така ви дава необходимата енергия, за да свършите всички задачи, които имате през деня и ви помага да се съсредоточите над работата или в училището. Това са само няколко причини, поради които това е най-важното хранене за деня.

Много проучвания свързват закуската с добро здраве, включително по-добра памет и концентрация, по-ниски нива на „лош“ LDL холестерол и по-ниски шансове за получаване на диабет, сърдечни заболявания и наднормено тегло.

Трудно е да се разбере обаче дали закуската причинява тези здравословни навици или хората, които я консумират, водят по-здравословен начин на живот.

Пропускането на сутрешното хранене може да обърка режима на хранене. Когато се събудите, кръвната захар, от която тялото ви се нуждае, за да накара мускулите и мозъка да работят най-добре, обикновено е ниска. Закуската помага за повдигането й.

Ако тялото ви не получава това гориво от храната, може да се почувствате лишени от енергия – и по-вероятно е да преядете по-късно през деня.

Закуската също ви дава шанс да получите някои витамини и хранителни вещества от здравословни храни като млечни продукти, зърнени култури и плодове. Ако не ядете, няма вероятност да получите всички хранителни вещества, от които тялото ви се нуждае.

Много хора пропускат сутрешното хранене, защото бързат да излязат през вратата. Това е грешка. Имате нужда от храна във вашата система много преди обяд. Ако не ядете първо, по-късно може да сте толкова гладни, че да хапнете храни с високо съдържание на мазнини и високо съдържание на захар.

Закуска и вашето тегло

Може ли сутрешното хранене да е добро за талията ви? Някои проучвания казват „да“. Изследователите са установили, че средно хората, които закусват, са по-слаби от тези, които не го правят. Това може да се дължи на факта, че консумирането на храни с протеини и фибри сутрин поддържа апетита ви под контрол през останалата част от деня.

Ако сте на диета, не мислете, че намаляването на калориите, като пропуснете храненето, ще помогне. Проучванията показват, че повечето хора, които отслабват и поддържат теглото си, закусват всеки ден.

От друга страна, трябва да обърнете внимание какво, кога и колко ядете. Едно проучване показа, че хората, които са имали обилна закуска, са яли повече през деня.

Защо децата се нуждаят от закуска

Понякога на децата не им се яде сутрин, но е важно да го правят. Растящите им тела се нуждаят от хранителни вещества и гориво.

Децата, които не ядат сутрин, имат по-трудно фокусиране и стават по-уморени в училище. Те също могат да бъдат капризни или неспокойни. И не само настроенията им могат да бъдат повлияни. Учебната им работа също може. Едно проучване показва, че децата, които закусват, имат по-високи резултати от тестовете от тези, които не го правят. Повечето деца не получават всички необходими витамини и минерали само от обяд и вечеря.

Децата, които пропускат закуската, са по-склонни да ядат нездравословна храна през деня и да имат наднормено тегло. Проучване показва, че тийнейджърите, които закусват всеки ден, имат по-нисък индекс на телесна маса (ИТМ) – мярка за телесните мазнини въз основа на ръста и теглото – от тийнейджърите, които никога не са закусвали или които понякога са го правили.

Ако вашето дете не иска да яде сутрин у дома, опаковайте нещо, което може да хапне по пътя за училище или между часовете. Изберете плодове, ядки или половин сандвич с фъстъчено масло и банан.

Поничка няма да стане

Не е нужно да ядете голямо ястие за закуска, но е добра идея да хапнете нещо малко в рамките на един час след събуждането. 

Съпротивлявайте се на копнежа по сладкиш или поничка. Най-добре е да смесите храни, които съдържат въглехидрати, протеини, здравословни мазнини и фибри. Въглехидратите ще ви дадат енергия веднага, а протеинът ще ви я даде по-късно. Фибрите ви карат да се чувствате сити.

Опитайте пълнозърнести зърнени храни, нискомаслено мляко и плодове или смути за закуска, приготвено от нискомаслено кисело мляко, плодове и чаена лъжичка трици. Ядките или пълнозърнестите пюрета от гранола също са лесни варианти.

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки