Динята е един от най-популярните и вкусни летни плодове, който със сигурност всеки от нас обожава. Сочната витаминна бомба е с ниско съдържание на калории (в купичка диня има едва 46 калории) и е богата на витамини А и C (тя осигурява 17% от дневния прием на витамин А и 20% от този на витамин C). Динята има високо съдържание и на диетични фибри и калий. Докато в пространството тече горещ дебат на тема дали динята е плод или зеленчук, много от нас я възприемат като един изключително вкусен и освежаващ ‘среден вариант’. Но в наличието на здравословни ползи от хапването на диня средно положение няма! Ако искате да се запознаете с няколко интересни факта за динята, продължете към следващите редове.

 

1.    Динята оптимизира мозъчната дейност
Знаехте ли, че динята е способна да увеличи мозъчната активност? Това се дължи на факта, че тя е отличен източник на витамин В6, който е от жизненоважно значение за нормалното функциониране на мозъка. Освен това, процентното съдържание на вода в този вкусен плод е сходно с това в мозъка.


2.    Динята е със завидно високо съдържание на вода
Динята може да се похвали с изключително високо съдържание на вода. Според данни на Американското министерство на земеделието, сочният плод представлява 91,5% вода, което означава, че той е способен да поддържа организма ни хидратиран през целия ден. Хапването на прясна диня или пиенето на сок от диня е един от най-вкусните начини да останем хидратирани през горещия летен сезон, не мислите ли?


3.    Динята съдържа около 40% повече ликопен от суровите домати
Една купичка с нарязана диня съдържа 1,5 пъти повече ликопен в сравнение с голям пресен домат. Ликопенът представлява мощен антиоксидант, който помага за неутрализирането на свободните радикали, предизвикващи клетъчно увреждане, като успоредно с това оптимизира имунната защита. Освен това за ликопена е научно доказано, че редуцира риска от поява на ракови заболявания.


4.    Жълта диня
Съществуват различни сортове диня. Има един конкретен, чиято сърцевина не е розова на цвят. Ако сте фен на разнообразието, опитайте жълта диня „Кримсон”. Този жълт вариант на сочния плод има сладък, меден вкус и е повече от сигурно, че ще Ви хареса. Вероятно ще бъде малко трудно да се намери точно жълта диня, тъй като по външен вид тя е почти идентична с други сортове.


5.    Динята е полезна за очите и зрението
Динята прелива от витамин А, който е изключително важен за здравето на очите. Той съдейства за усилване на зрението и предпазва очите от развиване на различни инфекции. Консумирайте около 100 гр диня всеки ден, за да поддържате очите си здрави и зрението си остро.


6.    Сокът от диня може да облекчи мускулните болки
Многобройни проучвания показват, че сокът от диня може да съдейства за намаляване на мускулните болки, което го превръща в страхотна напитка за консумация след изморителна интензивна тренировка. Тайната се крие във факта, че динята е един от най-сериозните източници на цитрулин, който помага за подобряване на артериалната функция и за намаляване на кръвното налягане. Ако изпитвате болки в мускулите или имате мускулна треска, непременно опитайте сок от диня. Въпреки това, разбира се препоръчваме на първо място да се консултирате с личния си лекар.


7.    Динята е съюзник в борбата с излишните килограми
Яденето на диня е вкусен и евтин начин да прочистите тялото си и да се освободите от нежеланите килограми. Както вече споменахме, динята е с ниско калорийно и с високо водно съдържание, а това категорично помага в загубата на телесно тегло. Динята е идеална за основа на домашно приготвени шейкове и смутита, а и е перфектен вариант за хапване между основните хранения, тъй като снабдява организма с много вода и минерали.


8.    Динята ни предпазва от вредните UV-лъчи
Динята е с високо съдържание на ликопен – каротеноиден пигмент, който проявява мощни антиоксидантни свойстваЛикопенът съдейства за предпазване от ултравиолетови лъчи, слънчево изгаряне и рак на кожата. Определено сме на мнение, че това са достатъчно важни причини, за да включите динята в ежедневното си меню.

Динята е страхотен плод, който може да се похвали с редица невероятни ползи за човешкото здраве. Добавете диня към Вашите летни плодови салати и шейкове, правете си фрешове или я хапвайте изстудена и нарязана. Лятото е идеалното време да се насладите на това вкусно и полезно плодово изкушение. А кой е Вашият любим начин за консумиране на диня?

Източник: https://natrol.bg/

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *