Водещата световна марка в хигиенните продукти Lifebuoy, част от Unilever, официално стъпи за първи път на българския пазар.

Във времената, в които хигиената на ръцете отново е от първостепенно значение за здравето ни, на помощ идва продукт с над 120-годишна история, който е изпробван вече в една пандемия – тази от испански грип през 1918 г.

Сапунът Lifebuoy е създаден от основателя на Unilever – британския учен и филантроп Уилям Ливър. Появява се за първи път на пазара във Великобритания през 1894 г. Тогава инфекциозните болести са причина номер едно за смъртността в света. Ливър и неговата компания имат една-единствена мисия – да създадат антибактериален сапун, който убива микробите и е достъпен за всички.

Още от края на XIX век до днес Lifebuoy се появява на сцената всеки път, когато има най-голяма нужда от него. По време на пандемията от испански грип през 1918 г. започва масовото производство на сапуна в Англия и Европа. През 20-те години на XX век Lifebuoy започва кампания, насочена към учениците и техните семейства, с която цели да популяризира важността от миенето на ръцете и изграждането на хигиенни навици сред подрастващите. По време на Втората световна война Lifebuoy изгражда подвижни бани с топла вода, сапун и хавлии за семействата, загубили своите домове при бомбардировките над Великобритания.

В последните години Lifebuoy провежда масови кампании за важността от миенето на ръцете в превенцията на инфекциозни болести в държавите в Африка и Азия. Тази програма е достигнала до около 1 милиард души в страните от Третия свят от 2010 г. досега.

Lifebuoy влиза в България със следните продукти – твърд сапун, течен сапун – както за нормална, така и за чувствителна кожа, дезинфектант, който убива до 99,9% от бактериите и вирусите, и големи разфасовки пълнители с течен сапун.

Класическият твърд сапун Lifebuoy се предлага с деликатен аромат на бор и мащерка и носи запазения червен цвят на марката. Сапуните с марка Lifebuoy са подходящи за ежедневна употреба. Активната им антибактериална съставка е млечната киселина. Тя е щадяща към ръцете и чудесна за поддържане на нормалното PH на кожата, а от там и на здравия микробиом. Глицеринът е друга основна съставка на продуктите. Той също помага за поддържане на оптимална хидратация на кожата на ръцете. Това е изключително важно – особено когато ни се налага да мием ръцете си по-често от обикновено.

Днес, в предизвикателството COVID-19, водещата световна марка в хигиенните продукти Lifebuoy отново се завръща в Европа, за да ни напомни, че миенето на ръцете и използването на дезинфектанти е основното средство да запазим здрави себе си и тези, които обичаме.