Новак Джокович бе депортиран от Австралия, след като бе анулирана визата му
Сръбският тенисист няма да участва с Australia Open, а преди броени часове се оказа, че и участието му във френския Ролан Гарос, след като френският минитър на спорта Роксан Марасинeану обяви, че в тенис турнира могат да участват само ваксинирани срещу COVID-19 тенисисти.
„Въвеждаме covid паспорти. Веднага, след като законът бъде обнародван, те ще бъдат задължителни за влизане на обществени места за всички зрители, лекари, френски или чуждестранни играчи. Ще работим заедно, за да поддържаме конкуренцията жива и да бъдем лицето на мерките срещу ваксинацията в международен план“, обяви Марасинeану пред АФП.
Сагата с Джокович продължи 11 дни – до депортирането му се стигна след като пристигна в Австралия неваксиниран, след това бе арестуван, настанен в хотел за бежанци, по-късно съдъ обяви отнемането на визата му за незаконно, но министърът на имиграцията на Австралия Алекс Хоук оспори решението на съда в Мелбърн и накрая се стигна до депортирането.
След като всичко това се случи, маркетинг експерти от цял свят се запитаха – ще се раздели ли Джокович с някои от най-големите си спонсори, защото, макар и неусетно и неангажиращо, се превърна в кумир на антоваксърите по света.
Джокович никога да не се е самоопределял като антиваксър и не се е изказвал срещу ваксинацията, тенисистът просто се бори за правата си на свободен човек.
Истината е обаче, че зад него стоят едни от най-големите спортни и модни брандове в света – Lacoste, Head, Hublot, Asics, Пежо, Райфайзенбанк, UNICEF. От тези партньорства, Джокович печели над 20 милиона на година от реклама. Засега обаче, нито един от брандовете не планира спиране на спонсорствата за тенисиста. Дори от Hublot обявиха пред The Telegraph, че не се интересуват от личните избори на Джокович, а от него като спортист.
Снимки: Getty Images