Предменструален синдром и как да оцелеем?

Предменструалният синдром и как да оцелеем?

От Editor

Предменструалният синдром или ПМС е състоянието, в което попада женския организъм в периода между овулацията и менструацията

Най-често ПМС влияе психически и физически на жените. Нивата на естроген се увеличават в 14-те дни между овулацията и менструацията и това води до раздразнителност, чести промени в настроението и дори депресивни състояния.

Предменструалният синдром е различен при всяка жена – едни го прекарват изключително тежко, други дори не го усещат. Той може да се проявява и само понякога, а не всеки месец, може да е различен през различните възрасти на жените.

Най-честите симптоми на ПМС са:

Безпокойство

Промени в настроението

Раздразнителност

Умора

Чувствителност в гърдите

Повишаване на теглото

Задържане на вода

Безсъние

Виене на свят

Главоболие

Мигрена

Запек

Увеличаване на апетита

Обикновено стресът, натовареното ежедневие, лошият хранителен режим и липсата на физическа активност често влошават симптомите.

Макар и да няма доказан лек срещу ПМС, то едва ли има дама, която го е преживяла и да не е намерила начин поне да се опита да се бори с него:

Намалената консумация на месо помага срещу подуването и промените в настроението. Ограничената консумация на сол, предотвратява задържането на вода. Плодовете и зеленчуците ще ви помогнат в това неприятно време.

Дихателни упражнения, масажи, релаксация и топла вана ще успокоят болките в кръста и мускулите.

Повече течности, чай и богати на витамини храни и напитки ще подобрят тонуса и ще помогнат на по-лесното преминаване през ПМС.

Физическата активност и леките упражнения, разходки навън също ще подобрят състоянието ви.

 

Снимка: Unsplash

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки