Нуждаят ли се здравите деца от хранителни добавки и витамини?

От alyubova
Ако слушате само рекламите, всяко дете се нуждае от ежедневен прием на витамини във формата на гумирана мечка. Но дали това е вярно?

Според експертите не е задължително да е така. В идеалния случай децата трябва да получават витамините си от балансирана, здравословна диета, която включва:

  • Мляко и млечни продукти като сирене и кисело мляко
  • Изобилие от пресни плодове и листни, зелени зеленчуци
  • Протеини като пиле, риба, месо и яйца
  • Пълнозърнести храни като овес и кафяв ориз

Кои деца се нуждаят от витамини и добавки?

Като се има предвид реалността, в която живеем, тези добре приготвени домашни ястия не винаги са възможни. Ето защо педиатрите могат да препоръчат ежедневна мултивитаминна или друга добавка за:

  • Деца, които не ядат редовно добре балансирани ястия, приготвени от пресни, пълноценни храни
  • Деца, които просто не ядат достатъчно
  • Деца с хронични заболявания като астма или храносмилателни проблеми, особено ако приемат лекарства. (Не забравяйте да говорите с лекаря на детето си, преди да започнете да приемате добавка, ако детето ви е на лечение.)
  • Деца, които ядат много често вредни, бързи храни
  • Деца на вегетарианска или веганска диета (може да се нуждаят от добавка на желязо), диета без млечни продукти (може да се нуждаят от добавка на калций) или друга ограничена диета
  • Деца, които пият много газирани напитки, които могат да извличат витамини и минерали от тялото им

Топ шест витамини и минерали за деца

В хаоса от витамини и минерали, някои се открояват като жизнено важни за растящите деца.

  • Витамин А насърчава нормалния растеж и развитие; възстановяване на тъкани и кости; и здрава кожа, очи и имуненна система. Добрите източници включват мляко, сирене, яйца и жълто-оранжеви зеленчуци като моркови, например.
  • Витамин B. Семейството витамини от група В – В2, В3, В6 и В12 – подпомагат метаболизма, производството на енергия и здравата кръвоносна и нервна система. Добрите източници включват месо, пиле, риба, ядки, яйца, мляко, сирене, боб и соя.
  • Витамин Ц насърчава здравите мускули, съединителната тъкан и кожата. Добрите източници включват цитрусови плодове, ягоди, киви, домати и зелени зеленчуци като броколи.
  • Витамин Д насърчава здравината на кости и зъби и помага на организма да абсорбира калция. Добрите източници включват мляко и мазни риби като сьомга и скумрия. Най-добрият източник на витамин D е слънчевата светлина.
  • Калцият помага за изграждането на здрави кости, докато детето расте. Добрите източници включват прясно мляко, сирене, кисело мляко, портокалов сок.
  • Желязото изгражда мускули и е от съществено значение за здравите червени кръвни клетки. Дефицитът на желязо е риск в юношеството, особено за момичетата, след като започнат да имат менструация. Добрите източници включват говеждо и други червени меса, пуешко, свинско, спанак, боб и сини сливи.

Големите дози витамини – не са добра идея за деца. Мастноразтворимите витамини (витамини А, D, Е и К) могат да бъдат токсични, ако децата получават твърде много от тях. Същото важи и за желязото.

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки