Претоварени ли сте от ежедневните решения какво да ядете, колко да ядете, кога да ядете и колко физическа активност е необходима, за да сте здрави? Ако е така, не се обезсърчавайте, защото не сте сами. С толкова много възможности за избор и решения може да е трудно да знаете какво да правите и на коя информация можете да се доверите.

Тази информация може да ви помогне да промените ежедневните си навици на физическа активност, така че да подобрите благосъстоянието си и да достигнете или поддържате здравословно тегло.

Мит: Физическата активност се брои само ако го правите за дълги периоди от време.

Факт: Не е нужно да сте активни за дълги периоди, за да получите количеството редовна физическа активност. Пример за умерено интензивна дейност е бързото ходене. Можете да направите тези сесии през седмицата и дори да правите кратки, 10-минутни активности 3 пъти на ден в продължение на 5 или повече дни в седмицата.

СЪВЕТ: Намерете начини да внедрите кратки сесии на физическа активност в деня си. Докато сте на работа, направете 10-минутна почивка за ходене, ако работата и графикът позволяват. Използвайте стълби вместо асансьор или ескалатор. Слезте от автобуса с една спирка по-рано.

Мит: Вдигането на тежести не е добър начин да подобрите здравето си или да отслабнете, защото това ще ви накара да „напълнеете“.

Факт: Вдигането на тежести или извършването на други дейности 2 или 3 дни в седмицата, които може да ви помогнат да изградите силни мускули, като лицеви опори и някои видове йога, няма да ви накарат да изглеждате по-едри. Само интензивните силови тренировки, заедно с определена генетична предразположеност, могат да изградят големи мускули. Подобно на други видове физическа активност, укрепващите мускулите дейности ще помогнат за подобряване на вашето здраве и също така могат да ви помогнат да контролирате теглото си, като увеличите количеството на мускулите, изгарящи енергия.

СЪВЕТ: Използването на ластици или ленти за по-голямо напрежение и съпротива при правене на коремни преси и клекове, ще ви помогне да изградите силни мускули.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.