Как да се грижите за психичното си здраве?

От alyubova

Важно е да се грижите за себе си и да извлечете максимума от живота. По-долу са 10 практически начина да се грижите за психичното си здраве. Правенето на прости промени в начина, по който живеете, не е нужно да струва цяло състояние или да отнема много време. Всеки може да следва тези съвети. Защо не започнете днес?

1. Говорете за чувствата си

Говоренето за чувствата ви може да ви помогне да останете в добро психично здраве и да се справите с моменти, когато се чувствате затруднени.

Говоренето за чувствата ви не е признак на слабост. Това е част от поемането на отговорност за вашето благополучие и правенето на всичко възможно, за да останете здрави.

Говоренето може да бъде начин да се справите с проблем, който носите в главата си известно време. Само слушането може да ви помогне да се чувствате подкрепени и по-малко сами. И работи по двата начина. Ако отворите, това може да насърчи другите да направят същото.

Не винаги е лесно да опишеш как се чувстваш. Ако не можете да измислите една дума, използвайте много. Какво е усещането в главата ви? Какво ви кара да се чувствате така?

Ако в началото се почувствате неудобно, дайте си време. Направете говоренето за чувствата си нещо, което правите редовно.

2. Бъдете активни

Експертите смятат, че упражненията отделят вещества в мозъка ви, които ви карат да се чувствате добре. Редовните упражнения могат да повишат самочувствието ви и да ви помогнат да се концентрирате, да спите и да се чувствате по-добре.

3. Яжте добре

Съществуват силни връзки между това, което ядем и това как се чувстваме, например кофеинът и захарта могат да имат незабавен ефект.

Но храната също може да има дълготраен ефект върху психичното ви здраве. Мозъкът ви се нуждае от комбинация от хранителни вещества, за да остане здрав и да функционира добре, точно както другите органи в тялото ви.

Диета, която е добра за вашето физическо здраве, е добра и за вашето психично здраве.

Здравословната балансирана диета включва:

  • много различни видове плодове и зеленчуци
  • пълнозърнести зърнени храни или хляб
  • ядки и семена
  • млечни продукти
  • риба
  • много вода.

Яжте поне три пъти всеки ден и пийте много вода. Опитайте се да ограничите напитките с високо съдържание на кофеин или захар и избягвайте прекалено много алкохол.

4. Пийте разумно

Често пием алкохол, за да променим настроението си. Някои хора пият, за да се справят със страха или самотата, но ефектът е само временен.

Когато напитката се изчерпи, се чувствате по-зле поради начина, по който симптомите на отнемане на алкохол влияят върху мозъка и останалата част от тялото ви. Пиенето не е добър начин да се справите с трудни времена.

Освен щетите, които твърде много алкохол може да причини на тялото ви, ще се нуждаете от все повече и повече алкохол всеки път, за да почувствате същия краткосрочен ефект. Има по-здравословни начини да се справите с трудните времена.

5. Поддържайте връзки

Силните семейни връзки и подкрепящите приятели могат да ви помогнат да се справите със стреса. Приятелите и семейството могат да ви накарат да се чувствате разбрани и обгрижени. Те могат да предлагат различни гледни точки на всичко, което се случва в главата ви. Те могат да ви помогнат да останете активни, да ви държат здраво стъпили на земята и да ви помогнат да решите практически проблеми.

Няма нищо по-хубаво от това да се срещнете с някого лице в лице. Но това не винаги е възможно. Обадете им се, оставете им бележка или вместо това им пишете онлайн. Поддържайте комуникацията жива. Добре е за вас!

6. Помолете за помощ

Никой от нас не е свръхчовек. Всички ние понякога се уморяваме или сме претоварени от това как се чувстваме или когато нещата се объркат. Ако нещата стават твърде много за вас и смятате, че не можете да се справите, помолете за помощ.

7. Направете почивка

Промяната на мястото или на темпото е добре за вашето психично здраве. Това може да е петминутна пауза от почистването на кухнята, половин часова обедна почивка на работното място или уикенд, в който да проучите някое ново място.

8. Направете нещо, в което сте добри

Какво обичате да правите? В какви дейности можете да бъдете себе си и да се отпуснете? Какво обичахте да правите в миналото?

Тези моменти много помагат да се преодолее стреса. Правенето на дейност, която ви харесва, вероятно означава, че сте добри в това и постигането на нещо повишава самочувствието ви.

Концентрирането върху хоби като градинарство или кръстословица може да ви помогне да забравите тревогите си за известно време и да промените настроението си.

9. Приемете кой сте

Някои от нас разсмиват хората, някои са добри в математиката, други готвят фантастични ястия.

Всички сме различни. Много по-здравословно е да приемеш, че си уникален, отколкото да пожелаеш да си по-скоро като някой друг.

Чувството да бъдеш себе си повишава увереността да научите нови умения, да посетите нови места и да създадете нови приятели.

Доброто самочувствие ви помага да се справите, когато животът се обърне наопаки.

10. Грижа за другите

Грижата за другите често е важна част от поддържането на отношения с близки хора. Може дори да ви сближи.

Защо не споделите уменията си, като доброволно участвате в местна благотворителна организация? Помощта може да ви накара да се чувствате необходими и ценени и това повишава самочувствието ви.

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки