Брандът е сред най-предпочитаните от пациентите с парадонтоза на родния
пазар с пазарен дял от 18% в категорията специализирана грижа за здравето на венците*
Parodont Active, водеща марка на българския козметичен лидер Арома, е
заплашена от заличаване. Причината е подадено от международна компания
искане за заличаване поради твърдяно сходство между брандовете Parodont
Active и Parodontax. Правните искания са неочаквани на фона на вече над 17-
годишната история на българския бранд на пазара и силните позиции, които
марката си е извоювала. От своето създаване Parodont Active успява да се утвърди
като един от най-предпочитаните брандове у нас в категорията специализирани
пасти за зъби, като марката държи значителен дял от 18%* на родния пазар в
категорията специализирана грижа за здравето на венците (Gum protection).
Искането срещу Арома е подадено от собственика на марката Parodontax – Stafford
Miler (Ireland) Limited, дъщерно дружество на международната компания Haleon. С
искането си Haleon твърди недопустимо сходство между марките Parodont Active и
Parodontax, което води до вероятност от объркване сред потребителите и засягане
на правата ѝ върху марката Parodontax.

„Арома винаги е била пионер в българската козметична индустрия. Марката
Parodont Active е резултат от нашите собствени научни изследвания и разработки.
Изключително неприятно изненадани сме от искането и твърденията на Haleon.
Терминът „пародонтоза“ е медицинско понятие, което описва широко
разпространено заболяване. Смятаме, че е неправилно една компания да
претендира за изключителни права върху подобен термин и да го монополизира.
Parodont Active е наша марка с дългогодишна история и безупречна репутация на
българския пазар. Уверени сме в качеството на нашите продукти и сме готови да
защитим правата си, както и да докажем, че марката Parodont Active е законно
регистрирана, изградила е своя собствена идентичност през годините и потребителите у нас имат пълното право да продължат да я използват и занапред“ – коментира Димитър Луканов, изпълнителен директор на Арома Козметикс.
Българската компания Арома е сред утвърдените козметични лидери у нас с над
100-годишна история. През последните години тя значително разшири своето
присъствие и успешно увеличи броя на потребителите си с комбинация от
ефективност, иновации и конкурентни цени. Брандът Parodont Active е един от
най-бързо развиващите се в портфолиото на компанията. Той е на пазара повече
от 17 години.
От мениджмънта на Арома подчертават, че продуктите под марката им Parodont
Active имат съществени особености в съставките и начина на действие. Въпреки
известното сходство между марките, експерти по интелектуална собственост
считат, че то се дължи на медицинските термини „пародонт“ – анатомична област,
и „пародонтоза“ – възпаление на венците, общоизвестно заболяване, които не би
следвало да бъдат обект на частна собственост или изключителни права. В същото
време Арома акцентират, че марката Parodont Active е законно регистрирана и за
своята 17-годишна история е била обект на множество проверки и правни
процедури в рамките на Европейския съюз, които никога не са установявали
нарушения.
Арома заявяват, че ще продължат да се борят за защита на своите права и ще
оспорват искането за заличаване на марката Parodont Active, като подчертават, че
техният продукт отговаря на всички изисквания за качество и законност в
Европейския съюз.
*По данни на Nielsen IQ за 2022 г. в категория „специализирана грижа за здравето на венците“(Gum protection).