8 неща, които здравите хора правят всеки ден

От alyubova

Съветите по-долу са доста изпълними, доказвайки, че да живеете добре не трябва да означава цялостен ремонт на целия ви живот. Защото, когато става въпрос за здравословен начин на живот, не става въпрос само за разбъркване на смути от кейл, изпотяване в 90-минутни горещи йога сесии или пазаруване от фермерския пазар.

Здравословният живот означава различни неща за всеки човек, но има някои прости навици, които могат да ви помогнат да водите по-балансиран, енергичен живот всеки ден – независимо какви са целите ви. 

1. Пийте повече вода

Водата е вашият най-добър приятел. Всяка сутрин изпивайте на гладно една голяма чаша вода, преди да вложите нещо друго в тялото си. Добрата хидратация поддържа тялото ни здраво до клетъчно ниво и също така ни помага да не преяждаме, защото често можем да объркаме жаждата за глад, което може да доведе до приемане на повече калории, отколкото тялото се нуждае.

Дехидратацията може да доведе до чувство на глад, главоболие и липса на енергия.

2. Опитайте да се храните без разсейване.

Внимателното хранене е едно от нещата, за които е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, но си струва да се работи върху това. Въпреки че не винаги можете да се храните на спокойствие, опитайте се да отделяте поне 10 до 15 минути, за да се насладите на храната си [без разсейване]. Без телефон, без телевизор – само вие и храната ви. Това ви позволява наистина да вкусите и да оцените храната си. Най-важното е, че можете да обърнете внимание на сигналите за ситост и да спрете да ядете навреме.

3. Наслаждавайте се на чист въздух, когато можете.

Разходката на чист въздух е толкова важна за психичното здраве. Дори само да излизате от офиса за 10 минути по време на обяд, за да се разходите наоколо, тази малка почивка може да ви накара да се почувствате енергизирани и да ви върне в позитивно настроение.

4. Намерете малки начини да останете активни през целия ден.

Дори да ви чака напрегнат ден, опитайте се да направите някакъв вид тренировка поне три пъти седмично. Не само че ще получите предимствата от упражненията, но и ще използвате това време като „време за мен“, което ще ви помогне да се отпуснете. Опитвайте нещо ново от време на време, за да не ви омръзне една и съща рутинна тренировка.

5. Яжте зеленчуците си.
Включете поне три до пет зеленчука и три плода в ежедневната си диета. Зеленчуците също са с по-ниско съдържание на калории от другите храни, така че натрупването на ястия с добри неща може да ви помогне да не прекалявате – да не говорим за всички витамини и минерали, които те могат да предложат.
6. Почерпете се с тъмен шоколад.
Шоколадът е предизвикателство за вкуса на всеки от нас. Едва ли има човек, който да не го обича. В магазините има различни видове от сладкото изкушение. Една част от тях не са особено полезни за здравето, защото са пълни с подсладители, оцветители и други вредни съставки, от които се напълнява. Ако си купим истински шоколад обаче, ще усетим не само невероятния му вкус, а и неговото положително въздействие върху нашето тяло.
7. Спете достатъчно – не повече, не по-малко.

Състоянието, в което тялото се отпуска и забавя функциите си, за да даде почивка на мозъка, е жизнено важно за всеки човек. Без пълноценен сън всички органи и системи в организма започват да страдат, а когато има дисбаланс, болестите също не закъсняват.

8. Напомнете си за нещата, за които сте благодарни.

Дори и да не се занимавате с медитация, просто отделянето на малко време, за да помислите за това, за което сте благодарни, може да ви помогне да се почувствате много по-добре.

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки