codehealth-logonew

Често пъти мозъкът ни бърка скуката, жаждата и похапването с чувство за глад.

Много пъти просто ядем, защото е “време за обяд”, защото другите около нас похапват нещичко или от скука. A колкото и да се опитваме да се ограничаваме, когато апетитът е по-силен от нас, трудно бихме стояли далеч от храната.

Закуска богата на протеини
Добрата закуска, в началото на деня, особено когато е богата на протеини, намалява в пъти натрапчивото желание за вредни храни по-късно през деня.

Не изричай думата “диета” 
Често, чувството на глад е породено от моментно емоционално състояние. Ако сме си казали –  “На диета съм!”, това само ще изостри нуждата от определена храна. Така че, каквито и хранителни правила да спазвате, не ги наричайте “диета”, а “начин на хранене”.

Спортувайте
Спортът е сигурен начин да подтиснете апетитът по никое време. Той ще ви помогне да се разсеете, ще ви запознае с нови хора и ще свършите нещо полезно за тялото си.

Излъжете мозъка си
Редица изследвания в това отношение сочат, че мозъка ни често експериментира с нас представяйки си вкусотии. Всъщност ние нямаме потребност от храната за която мозъка ни си мисли. Можем ли да го излъжем? Разбира се, че да! Ако в главата ни се въртят захарни изкушения като парче торта или сладолед, винаги може да се доверим на домашно приготвен десерт със заместител на захар, или пък обезмаслено кисело мляко с плодове.

 

Глад или жажда
Чувстваме се гладни, а всъщност сме жадни, този странен факт е отдавна известен. Вярно е! Добре би било да се замислим над това, дали доставяме необходимото количество течности на организма ни. Заложете на плодови и зеленчукови фрешове, освен че са страшно полезни, са добър начин да прогоним чувството на глад.

 

Главен редактор

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *