5 начина да контролираме чувството на глад

От stefi

Често пъти мозъкът ни бърка скуката, жаждата и похапването с чувство за глад.

Много пъти просто ядем, защото е “време за обяд”, защото другите около нас похапват нещичко или от скука. A колкото и да се опитваме да се ограничаваме, когато апетитът е по-силен от нас, трудно бихме стояли далеч от храната.

Закуска богата на протеини
Добрата закуска, в началото на деня, особено когато е богата на протеини, намалява в пъти натрапчивото желание за вредни храни по-късно през деня.

Не изричай думата “диета” 
Често, чувството на глад е породено от моментно емоционално състояние. Ако сме си казали –  “На диета съм!”, това само ще изостри нуждата от определена храна. Така че, каквито и хранителни правила да спазвате, не ги наричайте “диета”, а “начин на хранене”.

Спортувайте
Спортът е сигурен начин да подтиснете апетитът по никое време. Той ще ви помогне да се разсеете, ще ви запознае с нови хора и ще свършите нещо полезно за тялото си.

Излъжете мозъка си
Редица изследвания в това отношение сочат, че мозъка ни често експериментира с нас представяйки си вкусотии. Всъщност ние нямаме потребност от храната за която мозъка ни си мисли. Можем ли да го излъжем? Разбира се, че да! Ако в главата ни се въртят захарни изкушения като парче торта или сладолед, винаги може да се доверим на домашно приготвен десерт със заместител на захар, или пък обезмаслено кисело мляко с плодове.

Глад или жажда
Чувстваме се гладни, а всъщност сме жадни, този странен факт е отдавна известен. Вярно е! Добре би било да се замислим над това, дали доставяме необходимото количество течности на организма ни. Заложете на плодови и зеленчукови фрешове, освен че са страшно полезни, са добър начин да прогоним чувството на глад.

 

 

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки