Храни, богати на витамини и важни за очното зрение

От stefi
Витамините са от съществено значение за доброто функциониране на организма. Знаете ли какво е общото между лутеин, зеаксантин, витамини В1, В6, В9, В12 и омега 3 мастните киселини? Всички те са изключително важни и за здравето и функцията на очите.

Витамин Е
Отличен антиоксидант не само за здравето на кожата, но и на очите. Според редица западни изследвания, много състояния на очите са свързани с оксидативния стрес, който представлява дисбаланс между антиоксидантите и свободните радикали в тялото. Като антиоксидант, витамин Е помага за защита на клетките в организма, включително и очните. Витаминът се съдържа в добри количества в ядките, рибата, семената, някои листни зеленчуци, авокадо.

Ниацин или витамин В3
Основната функция на ниацина в тялото ни е да помага за превръщането на храната в енергия. Той може да действа и като антиоксидант. Според западни проучвания, витамин В3 може да играе съществена роля в превенцията срещу глаукома – състояние, при което зрителният нерв на окото се уврежда. Храни, които са богати на витамина са говеждо, птиче месо, риба, гъби, фъстъци и бобови растения.

Рибофлавин
Известен още като витамин В2, който е и антиоксидант, имащ потенциала да намали оксидативния стрес в тялото, който може да нанесе щети включително и на очното здраве. Според учени, продължителният му дефицит се свързва с появата на катаракта. Храни, които са богати на витамин В2 са овесени ядки, кисело мляко, говеждо и други.

Витамин А
Един от най-важните витамини за очното здраве, който спомага за поддържане на чиста роговица – външната обвивка на окото. Витамин А е и компонент на протеин в очите, наречен родопсин, който ни позволява да виждаме и при слаба светлина. Недостигът на витамин А се свързва с повишен риск от нощна слепота, катаракта, свързана с възрастта дегенерация на макулата и други. Храни, които са богати на витамина са сладки картофи, моркови, тиква, чушки, листни зеленчуци.

Витамин С
Подобно на витамин Е, витамин С е мощен антиоксидант, който не само засилва имунитета и прави кожата по-здрава и красива, но и се смята, че помага за предпазване на очите от увреждане на свободните радикали. Витаминът е важен и за синтеза на колаген, който осигурява структурата на тъканите на окото ви, особено на роговицата и склерата. Добавете към менюто си цитруси, червени чушки, броколи и други.

Източник: https://www.az-jenata.bg/

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки