Пролетната умора и как да я преборим?

От Editor

След зимния сезон тялото ни има нужда от „презареждане“, за да се пребори с промените в климата и новото време

Грип, настинки, коронавирус, студ, променливи температури, повече стоене у дома и на закрито – всички тези предпоставки изтощават организма и имунната ни система и правят прехода между сезоните по-труден.

Зимните настинки активират имунната ни система, а тя от своя страна образуват свободни радикали, които могат да увредят останалите клетки в тялото ни. Това пък води и до разграждане на белтъците в организма ни, понижаване на нивата на витамините A, C, нивата на желязо и цинк. Това именно води и до чувството на умора и отпадналост, което познаваме като „пролетна умора“.

Но как да я преборим?

Храни и напитки, богати на антиоксиданти – витамин С, каротени, витамин Е, цинк, селен, биофлавоноиди.

Зеленчуци и плодове с червен, жълт и тъмно зелен цвят са богати на каротени.

Постно месо, риба, мляко и млечни продукти, яйца.

Консумирайте пълнозърнест хляб и макаронени изделия от пълнозърнесто брашно.

Увеличете физическата активност и избягвайте диети с калориен дефицит.

 

 

 

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки