Ползи и вреди от ежедневната консумация на бадемово мляко

От stefi
Все повече хора се обръщат към алтернативните видове мляко заради различни съображения. Някои хора имат непоносимост към лактоза. Други следват веган диета, а трети вярват, че алтернативните видове млека са изцяло по-здравословни от стандартните животински, с които сме свикнали от векове.

 

Ядковите млека са сред най-предпочитаните. Бадемовото мляко е едно от тях. То определено има редица хранителни ползи за здравето. Съдържа значително по-малко калории от млечните продукти. В една чаша бадемово мляко се съдържат приблизително 30 калории, докато в една чаша обезмаслено краве мляко калориите са около 86. Пълномасленото прясно мляко съдържа около 120-130 калории, което е значително повече.

Бадемовото мляко е по-бедно на въглехидрати за разлика от животинското мляко. Когато купувате бадемово мляко обаче трябва да внимавате в етикетите, защото в някои от разновидностите се добавя допълнителна захар.

Друго предимство на бадемовото мляко е, че не дразни стомаха при хора, страдащи от лактозна непоносимост или алергия. Има обаче една съставка, която се влага в бадемовото мляко и която придава характерната за млеката кремообразна и гладка текстура. Това е карагенан – вид въглехидрати, извлек от водорасли.

Кои са потенциалните вреди от бадемовото мляко?

Бадемовото мляко може да не е особено подходящ избор за деца, тъй като те имат високи хранителни нужди в подрастващия период. Бадемовото мляко е добър източник на протеини, но при обработката голяма част от тях отпадат. Това може да ви накара да огладнеете бързо след консумацията му. Случва се така заради това, че по-голямата част от бадемовото мляко всъщност е вода.

Друг възможен страничен ефект от честото ежедневно консумиране на бадемово мляко е промяната в кожата. Дължи се на факта, че нивата на естроген в бадемовото мляко са по-високи. Това допринася за хормонални колебания и изменения в организма, които могат да се отразят негативно.

Бадемовото мляко е един наистина здравословен фактор от храненето и е добре да бъде включвано. Но то не трябва да бъде основен заместител на млечните продукти и стандартното животинско мляко, защото ежедневната му консумация може да доведе до поява на странични ефекти.

Нискокалоричните и нисковъглехидратните му характеристики могат да се окажат добра опция за диетата ви и да ви помогнат в отслабването. Но липсата на ценни протеини и минерали в него може да ви накара да посегнете към други висококалорични храни, за да утолите глада си. Не забравяйте и за хормоналните рискове, които прекомерната и ежедневна консумация на бадемово мляко носи.

Източник: https://m.az-jenata.bg/

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки