Плодове, които заздравяват косата

От stefi
Плодовете са богат източник на витамини А, С, В5, Е, К, калий, фибри и други и спомагат за растежа и поддържането на косата красива и здрава.

 

Фурми – Укрепват косата
Фурмите са богати на желязо, което е важно за доброто кръвообращение, тъй като по този начин всяка част на нашето тяло получава кислород и важни хранителни елементи, включително скалпът. Фурмите съдържат и мед, манган, калий, витамин В6, осигуряват ни енергия, намаляват риска от анемия и се грижат за доброто храносмилане.

Ягоди – Намаляват риска от косопад
Вкусните ягоди са отличен източник на витамин С, който спомага за по-доброто усвояване на желязо, като същевременно насърчава растежа на косата. Но ягодите са богати и на витамин В5, който намалява риска от загуба на коса. Според западни проучвания, този витамин, заедно с други хранителни вещества, спомага за възстановяване на косата.

Киви – Предотвратява ранното посивяване на косите
Кивито е една от най-полезните храни за косата. Редовната му консумация ни осигурява витамини С, К, Е, фолиева киселина и калий. Според някои изследвания, плодът е чудесен в борбата с косопада и може да предотврати преждевременно посивяване.

Авокадо – За подхранена коса
Ако все още не сте добавили към менюто си авокадо, може би не знаете, че то е богато на витамин С, биотин, желязо, полезни мазнини, които подхранват и укрепват косата, правят я блестяща.

Ябълки – За повече обем на косата
Ябълките са едни от най-полезните плодове за здравето на косата. Те спомагат за стимулиране синтеза на кератин, който прави косата здрава, гладка и да изглежда с повече обем. Освен това, ябълките са богати на калий, магнезий, витамин К1, витамин С, които допълнително допринасят за общото здравословно състояние на организма.

Банани – Укрепват косата
Според някои западни проучвания, редовната консумация на банани може да помогне в процеса на стимулиране растежа на косата, както и да намали риска от загуба на коса. Бананите подобряват здравето на кожата на скалпа, а витамини от групата В, които бананите съдържат, подхранват космените фоликули.

Портокали – Намаляват риска от косопад
Тези вкусни плодове са богати на витамин С, антиоксиданти, като се смята, че имат и антибактериални свойства. Дефицитът на витамин С може да допринесе за загуба или увреждане на косата. Витаминът е от решаващо значение за синтеза на колаген, който укрепва косата.

Източник: /www.az-jenata.bg

 

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки