За какво са полезни витамините в динята

От stefi
Динята е един от най-популярните и вкусни летни плодове, който със сигурност всеки от нас обожава. Сочната витаминна бомба е с ниско съдържание на калории (в купичка диня има едва 46 калории) и е богата на витамини А и C (тя осигурява 17% от дневния прием на витамин А и 20% от този на витамин C). Динята има високо съдържание и на диетични фибри и калий. Докато в пространството тече горещ дебат на тема дали динята е плод или зеленчук, много от нас я възприемат като един изключително вкусен и освежаващ ‘среден вариант’. Но в наличието на здравословни ползи от хапването на диня средно положение няма! Ако искате да се запознаете с няколко интересни факта за динята, продължете към следващите редове.

 

1.    Динята оптимизира мозъчната дейност
Знаехте ли, че динята е способна да увеличи мозъчната активност? Това се дължи на факта, че тя е отличен източник на витамин В6, който е от жизненоважно значение за нормалното функциониране на мозъка. Освен това, процентното съдържание на вода в този вкусен плод е сходно с това в мозъка.


2.    Динята е със завидно високо съдържание на вода
Динята може да се похвали с изключително високо съдържание на вода. Според данни на Американското министерство на земеделието, сочният плод представлява 91,5% вода, което означава, че той е способен да поддържа организма ни хидратиран през целия ден. Хапването на прясна диня или пиенето на сок от диня е един от най-вкусните начини да останем хидратирани през горещия летен сезон, не мислите ли?


3.    Динята съдържа около 40% повече ликопен от суровите домати
Една купичка с нарязана диня съдържа 1,5 пъти повече ликопен в сравнение с голям пресен домат. Ликопенът представлява мощен антиоксидант, който помага за неутрализирането на свободните радикали, предизвикващи клетъчно увреждане, като успоредно с това оптимизира имунната защита. Освен това за ликопена е научно доказано, че редуцира риска от поява на ракови заболявания.


4.    Жълта диня
Съществуват различни сортове диня. Има един конкретен, чиято сърцевина не е розова на цвят. Ако сте фен на разнообразието, опитайте жълта диня „Кримсон”. Този жълт вариант на сочния плод има сладък, меден вкус и е повече от сигурно, че ще Ви хареса. Вероятно ще бъде малко трудно да се намери точно жълта диня, тъй като по външен вид тя е почти идентична с други сортове.


5.    Динята е полезна за очите и зрението
Динята прелива от витамин А, който е изключително важен за здравето на очите. Той съдейства за усилване на зрението и предпазва очите от развиване на различни инфекции. Консумирайте около 100 гр диня всеки ден, за да поддържате очите си здрави и зрението си остро.


6.    Сокът от диня може да облекчи мускулните болки
Многобройни проучвания показват, че сокът от диня може да съдейства за намаляване на мускулните болки, което го превръща в страхотна напитка за консумация след изморителна интензивна тренировка. Тайната се крие във факта, че динята е един от най-сериозните източници на цитрулин, който помага за подобряване на артериалната функция и за намаляване на кръвното налягане. Ако изпитвате болки в мускулите или имате мускулна треска, непременно опитайте сок от диня. Въпреки това, разбира се препоръчваме на първо място да се консултирате с личния си лекар.


7.    Динята е съюзник в борбата с излишните килограми
Яденето на диня е вкусен и евтин начин да прочистите тялото си и да се освободите от нежеланите килограми. Както вече споменахме, динята е с ниско калорийно и с високо водно съдържание, а това категорично помага в загубата на телесно тегло. Динята е идеална за основа на домашно приготвени шейкове и смутита, а и е перфектен вариант за хапване между основните хранения, тъй като снабдява организма с много вода и минерали.


8.    Динята ни предпазва от вредните UV-лъчи
Динята е с високо съдържание на ликопен – каротеноиден пигмент, който проявява мощни антиоксидантни свойстваЛикопенът съдейства за предпазване от ултравиолетови лъчи, слънчево изгаряне и рак на кожата. Определено сме на мнение, че това са достатъчно важни причини, за да включите динята в ежедневното си меню.

Динята е страхотен плод, който може да се похвали с редица невероятни ползи за човешкото здраве. Добавете диня към Вашите летни плодови салати и шейкове, правете си фрешове или я хапвайте изстудена и нарязана. Лятото е идеалното време да се насладите на това вкусно и полезно плодово изкушение. А кой е Вашият любим начин за консумиране на диня?

Източник: https://natrol.bg/

Може да прочете още

Този уебсайт използва "бисквитки". Това се извършва с цел оптимална работа на сайта и събиране на информация за използването му от потребителите. Ние не събираме лични данни. Като изберете да приемете използването на "бисквитки", можем да компилираме статистика директно или чрез нашите партньори по време на Вашето посещение. За повече информация, вкл. как се откажете от използването на някои видове "бисквитки", моля, прочетете нашата Политика за бисквитките. Приемам Прочети още

Политика на бисквитки